Dreng og pige læser

Sådan skriver du dit barn op til skolestart

Skal dit barn starte i 0. klasse i 2023? Så se her, hvordan du skriver dit barn op til skolestart.

Nu er det tid til at skrive dit barn op til skole og BFO
Skal dit barn i 0. klasse og Ballerup Fritidsordning (BFO) i 2023? Så skal du skrive dit barn op i perioden 14. - 27. november 2022.

Hvem skal starte i 0. klasse?
Undervisningspligten indtræder den 1. august i det kalenderår, hvor dit barn fylder 6 år. Det vil sige, at hvis dit barn er født i kalenderåret 2014, skal barnet starte i 0. klasse i august 2020.

Er du i tvivl, om dit barn er klar til at starte i skole til august 2023, skal du henvende dig i dit barns dagtilbud.

Sådan indskriver du dit barn til skolestart

Som optakt til indskrivningen i 0. klasse afholdes informationsmøde om at være skolestarter på Skovlunde Skole.

Informationsmødet afholdes onsdag den 9. november 2022 kl. 17 til 18:30 på Skovlunde Skole afd. Rosenlund i Gammel Hal, Ejbyvej 41, 2740 Skovlunde.

Informationsmødet vil indeholde information om Skovlunde Skole, der vil væ-re repræsentanter fra ledelsen, BFO afdelingerne og personale fra 0. klasser-ne fra begge afdelinger.

På mødet vil nedenstående punkter blive belyst:

•    Hvad er Skovlunde Skole for en størrelse
•    Hvordan fordeles eleverne på de to matrikler
•    Hvordan modtager skolen de nye elever
•    Hvad vil det sige, at være elev i 0. klasse
•    Hvordan kan du som forælder understøtte barnets skoleparathed
•    Hvilke forventninger har vi til eleven
•    Hvilke forventninger har vi til skole/hjem samarbejdet.

Du kan indskrive dit barn i uge 46 og 47 (14. november 2022 - 27. november 2022) via kommunens hjemmeside. Læs mere på ballerup.dk/indskrivning

Du har mulighed for ar få hjælp til indskrivningen på skolerne og i Borgerservice på Ballerup Rådhus. Begge administrationer på skolerne har i indskrivningsperioden åbent dagligt kl. 8.00 – 14.00.

På Ballerup Bibliotek, Skovlunde Kulturhus og Kulturhus Måløv har du mulighed for at benytte PC. Husk at medbringe MitID/NemID ved tilmelding.

Hvilken skole bliver mit barn optaget på?
Dit barn bliver ved indskrivningen tildelt plads på distriktsskolen. På vores hjemmeside kan du se, hvilket skoledistrikt du bor i. Du har som forælder mulighed for at ønske, hvilken matrikel/afdeling du ønsker dit barn optaget på.
På baggrund af de indkomne ønsker, fordeler distriktsskolelederen eleverne.

Ønsker du dit barn optaget på en anden folkeskole i Ballerup Kommune, sker tildelingen efter regler for frit skolevalg. Se ballerup.dk/indskrivning

Skal dit barn starte på en privatskole eller en skole i en anden kommune, skal du meddele det via den digitale indskrivning.

Hvordan skriver jeg mit barn op til BFO?
Indskrivning til BFO sker samtidig med indskrivning til skolegang på distriktsskolen. Starttidspunktet i BFO er 2. maj 2023.