Skovlunde Skole får midler fra Børnerådsdag 2023

På den årlige Børnerådsdag mødes alle elevråd fra Ballerup Kommunes skoler med borgmester Jesper Würtzen, og forhandler om fordelingen af midler til skolerne

Skovlunde Skoles elevrådsrepræsentanter har været til Børnerådsdag 2023 med borgmester Jesper Würtzen, og forhandlet om midler til skolerne sammen med alle elevråd fra Ballerup Kommunes skoler.

I alt skulle en pulje på 250.000 kr. fordeles mellem skolerne.

Forhandlingerne mellem elevrådsrepræsentanterne er konstruktive, og eleverne er gode til at melde deres ønsker og tanker ind om, hvordan midlerne skulle fordeles.

Særligt til den afsluttende forhandling, hvor borgmester Jesper Würtzen er ordstyrer, er der en grundig og god dialog om fordeling af midlerne.

Alle skoler får noget med sig hjem, men ikke lige meget. Men vigtigst af alt er, at alle skoler har fået noget af det, de kom efter.

På afdeling Lundebjerg skal midlerne bruges til:

• et hegn mellem skolens område og cykelstien i den store gård, så eleverne igen kan lege på det grønne område.
  • en kompresser som fastmonteres i store gård, så alle kan pumpe deres bolde, hvis de er flade.

På afdeling Rosenlund går midlerne til:

• Optegning baner og knager.

Tak for indsatsen til elevrødderne  - vi glæder os til, at kunne iværksætte forbedringerne.

Seneste nyheder